czwartek, 22 września 2022

Eventy: EV Experience na Torze Modlin

Przysłowiowym rzutem na taśmę udało mi się wybrać na drugi ogólnopolski zlot EV Klub Polska, który dzięki wsparciu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz LG Energy Solution Wrocław połączony był z branżowy eventem EV Experience. Opiekunem medialnym wydarzenia była Wirtualna Polska i jej serwis Autokult. Dzięki nim właśnie udało mi się zdobyć wejściówkę, a w drodze na Tor Modlin mogłem towarzyszyć ekipie naprad.eu i motookiem.pl.

Był to drugi zlot klubu i o ile w ubiegłym roku na miejsce organizacji imprezy wybrano Łódź i teren tamtejszej Manufaktury, to tym razem postawiono na wspomniany już Tor Modlin zlokalizowany tuż przy lotnisku w Nowym Dworze Mazowieckim. Przy współudziale całej rzeszy firm związanych z elektromobilnością i zaproszeniu do roli konferansjerki znanej chociażby z radia Chillizet Dagmary Kowalskiej, zorganizowano dwudniową imprezę, której rozmach i popularność zaskoczył chyba wszystkich, włączając w to organizatorów. Według ich szacunków w ciągu dwóch dni imprezy odwiedziło ją około 2000 osób.

Pierwszy dzień wydarzenia zgromadził na torze w Modlinie ludzi z branży i dziennikarzy motoryzacyjnych. Tego dnia właśnie firma AstraZeneca pochwaliła się swoją nową flotą kilkudziesięciu firmowych Ioniqów 5. Ten widok naprawdę musiał robić wrażenie. Przynajmniej w internetowych relacjach obecnych tam osób takie zgromadzenie identycznych elektrycznych Hyundaiów robiło przysłowiową robotę. Drugi dzień był dniem otwartym dla publiczności. Co prawda wejście było biletowane, ale z dostaniem się na event nie było najmniejszego problemu, w myśl zasady „dla chcącego nie ma nic trudnego”.

Na sam zlot EV Klub Polska przybyli uczestnicy w liczbie około 200 samochodów elektrycznych, a branżowe targi, prócz producentów i dealerów samochodów bezemisyjnych zgromadziły również między innymi takie firmy jak Shell, czy wypożyczalnia EV-Rent, producentów elektrycznych motocykli SuperSoco i Zero Motorcycles, firmy leasingowe i finansujące zakupy prywatne, jak i firmowe, czy w końcu dostawców wallboxów i przydomowych stacji ładowania.

Oczywiście największym zainteresowaniem cieszyły się wystawiane pojazdy, wśród których można było zobaczyć i dotknąć takie auta jak (w kolejności alfabetycznej):

BMW iX3 od Bawaria Motors

Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6

Mercedes EQE 43 AMG i Mercedes EQV od Auto Idea

Dacia Spring, Renault Zoe i Renault Megane E-Tech, który na evencie miał swoją publiczną premierą (w sumie naliczyłem 4 jeżdżące egzemplarze tej nowości)

Seres 3

Skoda Enyaq Sportline i VW z ID.5

Ponadto na stoisku LG Energy Solution Wrocław można było zobaczyć z bliska VW ID.4 Pro i Forda Mustanga Mach-E, a u Panka Smarta EQ i LEVC TX, czyli londyńską taksówką „made in China”.


Dodatkową atrakcją dnia dla klubowiczów i publiczności było przygotowanie przejazdów testowych praktycznie całą ofertą polskiego rynku elektrycznych pojazdów. Każdy chętny (no prawie każdy, ale o tym za chwilę) mógł pokonać dwa okrążenia po części wyścigowej lub treningowej Toru Modlin za kierownicą wybranego auta. We flocie udostępnionych samochodów znalazły się 34 pojazdy (i ponownie w kolejności alfabetycznej):

Audi Q4 e-tron i Audi Q4 e-tron Sportback

BMW i4, BMW iX3 i BMW iX

Citroen eC4 i Citroen e-Berlingo

DS 3 Crossback E-Tense od DS Store Warszawa

Fiat 500e

Hyundai Ioniq 5 i Hyundai Kona Electric

Kia EV6

Lexus UX 300e

Mazda MX-30

Mercedes EQB, Mercedes EQE 43 AMG i Mercedes EQS 580 (rekordowe auto z trasy W-wa - Stuttgart) i Mercedes eVito Furgon

Nissan Ariya (pierwszy raz pokazano jeżdżący egzemplarz)

Renault Megane E-Tech (premierowy pokaz i pierwsze publiczne jazdy)

Seres 3 i Skywell ET5 (nowe elektryczne SUV-y z Chin)

SsangYong Korando e-Motion

Tesla Model 3, Model Y i Model S (S-ka od Panka)

VW ID.4 GTX od VW Home Warszawa i VW ID.5 GTX

Volvo C40 Recharge

Co prawda, jak podają organizatorzy, w ciągu całego dnia wykonano jakieś 1,5 tysiąca przejazdów, ale jak łatwo obliczyć nie każdy mógł sobie na to pozwolić. Niestety niezbyt trafionym okazał się system zapisów online gdyż już po około dwóch godzinach od otwarcia bram skończyły się wolne sloty na przejazdy. Cóż, może następnym razem zostanie to lepiej dopracowane i każdy chętny będzie mógł wypróbować interesujące go auto, a nie tylko to, które było jeszcze wolne.

Wracając do zlotu EV Klub Polska, to w samo południe (tak mniej więcej) zorganizowano paradę aut przybyłych uczestników i uroczysty przejazd wyścigową częścią Toru Modlin. Poza wymienionymi już tutaj autami w paradzie można było dostrzec jeszcze kilka ciekawych samochodów, wśród których wartymi odnotowania były:

BMW i4M w ekstrawaganckim kolorze (fuksja z brokatem)

Cupra Born od Motorpol Wrocław

Opel Ampera (nieczęsto spotykane auto, bliźniak Chevroleta Volt)

Renault Twizzy z przyczepką zrobioną z połówki drugiego Twizzy

Syrena EV (chyba pierwszy polski restmod z napędem elektrycznym)

Tesla 3 Performance po tuningu od Green Cell

Po paradzie wszyscy chętni mogli wziąć udział w próbach czasowych na wyścigowej pętli toru. Spośród startujących 25 aut wyłoniono laureatów najszybszych przejazdów. Nie powinno chyba nikogo dziwić, że całe podium zgarnęli dla siebie kierowcy Tesli 3 Performance.

Podsumowując całe wydarzenie EV Experience muszę przyznać, że był to dzień wypełniony emocjami i chyba nikt nie powinien narzekać tego dnia na nudę. Co prawda wspomniany sposób rezerwacji przejazdów wymaga poprawy, ale w ogólnym rozrachunku event mogę uznać za bardzo udany. Na pewno prezentował on sobą nową formułę jeśli chodzi o wydarzenia motoryzacyjne w naszym kraju i trzeba mieć tylko nadzieję, że będzie on kontynuowany z sukcesem w kolejnych latach.

Więcej zdjęć znajdziecie z EV Experience znajdziecie na Facebooku i Instagramie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz